Leeuwarden Highlights

Magazine. Laadtijd: enkele seconden.

 

Investering van 100.000 euro in eigen internationale campagne

Te stil in de hoofdstad: Friesland Holland pakt promotie Leeuwarden 2018 zelf op

WOLVEGA (NL) – Het bureau voor toerisme Friesland Holland in Wolvega is zelf gestart met de vermarkting van Leeuwarden, culturele hoofdstad van Europa in 2018, inclusief het buitengebied tot over de provinciegrenzen. Het is directeur Albert Hendriks veel te stil in Leeuwarden, wat de marketing betreft. Hij wil nu al buitenlandse scholen en busondernemingen interesseren. “Omdat het zomaar 2018 is. Organisatoren van reizen denken jaren vooruit. De officiële promotionele uitingen zijn veel te Liwwadders en te Frysk, niet provinciewijd, en niet wervend richting buitenland. De huidige publiciteit is vooral gericht op kunst en festivals en Leeuwarder kopstukken.”

Eén van de vier promotiewagens van Friesland Holland als blikvanger op het terras van het Leeuwarder Eurohotel aan het Europaplein. Harold Harskamp serveert koffie met gebak voor hotelhoudster Klari Pars en gast Jan Runia. Met 2018-promotiewagens spoort het toerismebureau passanten aan om nu al te genieten van Leeuwarden en Friesland, omdat het meeste van wat in 2018 geboden wordt nu ook te bekijken en te doen is.
Eén van de vier promotiewagens van Friesland Holland als blikvanger op het terras van het Leeuwarder Eurohotel aan het Europaplein. Harold Harskamp serveert koffie met gebak voor hotelhoudster Klari Pars en gast Jan Runia. Met 2018-promotiewagens spoort het toerismebureau passanten aan om nu al te genieten van Leeuwarden en Friesland, omdat het meeste van wat in 2018 geboden wordt nu ook te bekijken en te doen is.

Met een eigen, meer dan een ton kostende campagne, compleet met eigen 2018 promotiewagens, fotologo’s, een veeltalige reisgids, website en een stand op binnen- en buitenlandse beurzen gaat Friesland Holland Leeuwarden 2018 nu al aan de man brengen. Ook neemt zij deel aan evenementen met de pas aangeschafte promotietrailer.

Organisator van muziek- en kunstfestivals met een brede blik

Sjoerd Bootsma moet ‘de rest van Friesland’ bij Leeuwarden 2018 betrekken

Sjoerd Bootsma, 6 juni 2014 op de luchthaven van London Southend. Links Monique Clarisse uit Beetsterzwaag, marketing en sales manager van Groningen Airport Eelde. Met het bureau voor toerisme van Fryslân, Friesland Holland, onderzoeken ze welke rol Eelde en vliegmaatschappij Flybe kunnen spelen bij de werving van bezoekers uit Engeland. Foto: Albert Hendriks.
Sjoerd Bootsma, 6 juni 2014 op de luchthaven van London Southend. Links Monique Clarisse uit Beetsterzwaag, marketing en sales manager van Groningen Airport Eelde. Met het bureau voor toerisme van Fryslân, Friesland Holland, onderzoeken ze welke rol Eelde en vliegmaatschappij Flybe kunnen spelen bij de werving van bezoekers uit Engeland. Foto: Albert Hendriks.

LEEUWARDEN (NL) – Sjoerd Bootsma, artistiek directeur van succesvolle festivals als Welcome to the Village en Explore the North in Leeuwarden, gaat de organisatie van Leeuwarden Culturele Hoofdstad van Europa 2018 helpen optuigen. Hij was al als vernieuwende inspirator betrokken bij het schrijven van het bidbook van Leeuwarden 2018. Nu mag hij de ommelanden prikkelen tot deelname aan Ljouwert Kulturele Haadstêd.
 
Bootsma wordt per 1 september 2014 benoemd tot producer van het Lab Leeuwarden programma van Leeuwarden-Fryslân 2018. De sollicitatiecommissie ziet in hem de juiste kandidaat die kan leunen op ruime ervaring en een vooruitstrevende visie op co-creatie en interculturele samenwerking. Bootsma was eerder directeur van De Popfabryk, oprichter van Podium Asteriks en zal actief blijven als artistiek directeur van het Welcome To The Village festival en het Explore The North festival.

Geslaagd UIT-festival in Leeuwarden

Friesland Holland en Markant Friesland in Prinsentuin

Museumroutemanager Yvonne Hiemstra uit Dokkum, in het dagelijks leven ook predikant en schrijver, bemande de gezamenlijke stand van Friesland Holland en Markant Friesland.
Museumroutemanager Yvonne Hiemstra uit Dokkum, in het dagelijks leven ook predikant en schrijver, bemande de gezamenlijke stand van Friesland Holland en Markant Friesland.

LEEUWARDEN (NL) – Het bureau voor toerisme Friesland Holland was zondag 31 augustus 2014 met zijn promotietrailer op het UIT-festival in Leeuwarden, in 2018 culturele hoofdstad van Europa, dit op uitnodiging van museumorganisatie Markant Friesland.

Het UIT-festival was een zeer geslaagd voorproefje van wat er in het nieuwe seizoen in Leeuwarden en wijde omgeving te beleven is op cultureel en museaal gebied. Af en toe een buitje, maar vooral veel zon. Leeuwarden-Fryslân 2018 was medeorganisator en ook present met een stand met aanvoerders van Kulturele Haadstêd en de televisiezender GPTV. Friesland Holland presenteerde in de Prinsentuin alle bezienswaardigheden van de provincie Fryslân.
 
Info Markant Friesland: www.markantfrieslandroute.nl
www.markantfriesland.nl